Dbasz o wizerunek swojej firmy w sieci? Regularnie przeglądasz, co na temat Twojej marki piszą internauci? Jednak nie bardzo wiesz, jak reagować na złe opinie w Google?
Kiedy monitoring Internetu wskazuje na wysoką częstotliwość pojawiania się pozytywnych rekomendacji, wzrost liczby opinii zadowolonych klientów oraz wyraźne zachwalanie produktów lub usług, czujesz się spełnionym przedsiębiorcą. Znacznie gorzej, gdy w Google zaczynają pojawiać się negatywne wzmianki. Pamiętaj, że one znacząco obniżają wiarygodność firmy. Regularny monitoring z pewnością pomoże Ci szybko zareagować na tego typu sytuacje. Jeżeli jeszcze go nie przeprowadzasz to jest najlepszy moment, aby zacząć.
Wizerunek firmy w Internecie jest dziś na wagę złota. Nierzadko to on odpowiada za wzrost i spadek zysków. Zaniedbany może w zadziwiająco szybkim tempie przełożyć się na obniżenie rentowności biznesu. Dlatego warto wiedzieć, jak reagować ma złe opinie w Google.
Gdy w Google zaczynają pojawiać się nieprzychylne publikacje, musisz działać. Nie możesz ich zignorować. Wyszukiwarka Google pozycjonuje nazwę Twojej firmy za każdym razem, gdy jest ona używana w sieci. Nie chcesz, by pojawiała się ona w towarzystwie obraźliwych i uderzających w profesjonalizm przedsiębiorstwa wzmianek. Gdy niezbędna jest reakcja na zła opinię w Google, nie unikaj konfrontacji. Zarządzanie komunikacją kryzysową jest tutaj absolutnie wskazane. Staw czoła niezadowolonym klientom i spróbuj znaleźć uzasadnienie ich reakcji.
Jak reagować na złe opinie w Google? Przede wszystkim nigdy nie dawaj się ponieść emocją. Działaj rozsądnie. Jeżeli niekorzystna wzmianka ma uzasadnienie, to warto się do niej odnieść. Nierzadko idealnym rozwiązaniem okazuje się zastosowanie zasady 5 P. Dodatkowo powinieneś wiedzieć, że profesjonalnie reagując na złe opinie w Google, możesz kreować pozytywny wizerunek marki. W ten sposób wykorzystujesz niespodziewany hejt do budowania pozycji eksperta. Wiedząc, jak reagować na złe opinie w Google masz szanse zamienić kryzys wizerunku w sukces.
Aby mieć pewność, że reakcje na negatywne wzmianki są odpowiednio szybkie i profesjonalne warto zlecić je wyspecjalizowanej agencji PR. Zespół ekspertów czuwając nad wizerunkiem Twojej firmy w sieci będzie reagował szybciej, efektywniej i wydajniej niż wewnętrzny zespół marketingowców. Odciąż swoich pracowników od obowiązków e-prowych i przekaż je w sprawdzonym ekspertom z Warsaw Media House. Gwarantujemy, że oni doskonale wiedzą, jak reagować na złe opinie w Google z prędkością światła.– www.wmh.agency
WMH sp. z o.o. sp.k, ul. Wrzesińska 12 lok 1, 03-713 Warszawa (Port Praski).
LinkedIn, Facebook, Instagram
Uważam, że opinie powinny być w jakimś stopniu weryfikowane. Niestety dzisiaj każdy może napisać co zechce.. dobrze, że można z tym udać się do specjalistów i zadbać o dobre imię firmy
OdpowiedzUsuń